keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Opiskelu on vaikeaa tai sitten mä olen vaan laiska ja tyhmä

        Meikäläinen aloitti turvallisuusalan opinnot ja jostain käsittämättömästä syystä opintoihin on saatanan vaikea keskittyä. Kummasti sitä keksii mitä tahansa tekemistä pänttäyksen sijaan; vessan pesu, kahvakuulan heittely, facebookissa roikkuminen ja jopa äklöromanttisten tyttöleffojen tuijottelu lyövät kiinnostavuudessaan tenttikirjan avaamisen. Kysymys ei ole siitä, ettenkö tykkäis lukea, viime kuussakin luin 8 kirjaa. Jostain syystä mulle on aina ns. pakkolukeminen ollut vaikeaa ja vaikka tässä nyt miten ollaan aikuisia ja vastuullisia vain itselleen, ei se muuta tilannetta. Lakitekstit ovat kuivia, tylsiä ja eivät jää mun päähän. Eikä tässä todellakaan ole kysymys mistään oikistasoisesta jutusta, ei musta Matlockia ole tulossa. Jussi Vares pikemminkin.
        Ehkä motivaatio löytyisi opiskelijabileistä? Mitä olen sivusta töissä seurannut, se että seuraavana päivänä on tentti, suorastaan vaatii kunnon nollausta. Ehkä krapulassa tai kännissä löytäisin valon, vessanpöntön ainakin takuuvarmasti. Taidan ostaa vanhat pilkkihaalarit ja ommella niihin muutaman merkin;Nokia, Tinatuoppi, Hesburger ja Aninkaisten K-kauppa. Toisen lahkeen vois vaihtaa tummansiniseksi, mut eikös pilkkihaalarit olekin sellaiset? :) Sitten vaan baareja kiertämään.
       Pari viikkoa sitten olin töissä opiskelijabileissä, joissa myös haalarimerkkejä jaettiin pääsymaksun ostaneille. Jo tuntia ennen ks. tapahtuman alkua paikalle saapui pariskunta odottelemaan lipunmyynnin aloitusta. Sanoin että menkäähän baaritiskille odottelemaan, että tässä on hyvää aikaa nauttia vähän virvokkeita. No, toinen osti teen, jonka sitten jakoivat keskenään. Teen!! No, onhan sekin tietty varmaan omalla tavallaan antoisaa yhteistä aikaa, kun kiertää selvinpäin baareja haalarimerkkien takia, mutta eikös noitten bileitten funktio ole vähän jotain muuta? Mun teki mieli alkaa ryypätä, kun katselin sitä teen lipittelyä!
      Jaaha, nyt sain sopivasti virtaa ja kiukkua. Turvallisuuslainsäädäntö täältä tullaan!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti